lördag, augusti 27, 2005

Semestern är slut

Motvilligt inser jag att semestern är slut. Någon gång, kanske i en EU-förhandling stoppades klockorna för att klara den deadline som beslutats. Något jag försökte praktisera vid semesterslutet. Men bara efter någon timme ringde dom från jobbet och frågade var jag höll hus.

Visst skulle detta kunna vara sant nu i dessa de intellektuella haveriernas tidevarv.

Ett exempel är Moderaternas eviga tjatande om sänkta ersättningar till sjuka och arbetslösa. Kan sådana åtgärder någonsin skapa fler arbeten eller göra sjuka friska? I så fall hade världen sett annorlunda ut för länge sedan. Det finns ju gott om fattiga som är både sjuka och arbetslösa.

Ett annat är förslaget om sänkt alkoholskatt. Finns det någon korkad stackare som tror att alkoholkonsumtionen skulle minska av ett sådant beslut, eller blir man blir mindre full eller alkoholiserad om man dricker Systembolagets varor.

Motorn i min gamla Volvo knackade så gräsligt när jag körde den senast. För att vara i takt med tiden så har jag bestämt mig för att lackera om den.

Såja, nu är blogghelvetet igång igen!

1 kommentar:

Johan Sjölander sa...

Välkommen tillbaka!